جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
ز

حوزه/مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: موضوع فعالیت این اندیشکده سیاست‌گذاری، تحول‌آفرینی، مساله‌یابی و تولید راه‌حل در حوزه سلامت بر اساس مبانی دینی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام عباس ابن علی در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه اندیشکده دین و سلامت ضمن تشریح اهداف و فعالیت‌های این اندیشکده گفت: این اندیشکده با هدف شناسایی چالش‌ها و مشکلات کلان و خرد در حوزه دین و سلامت تأسیس شده است و در قالب کمیته‌های مختلفی نظیر “دین و بهداشت”، “دین و طب”، “دین و تغذیه”، “دین و روان”، “دین و دارو”، “دین و مراقبت‌های بالینی” و “فلسفه پزشکی” به فعالیت خواهد پرداخت.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: موضوع فعالیت این اندیشکده سیاست‌گذاری، تحول‌آفرینی، مساله‌یابی و تولید راه‌حل در حوزه سلامت بر اساس مبانی دینی خواهد بود.

وی همچنین به ماهیت پژوهشی و کاربردی اندیشکده اشاره کرد و تأکید کرد که این مرکز به مسائل مربوط به دین و سلامت اختصاص دارد و رویکرد آن ارائه خط مشی به نهادهای مربوطه و انتشار نتایج به دست آمده است.

حجت الاسلام ابن علی با بان اینکه به دیگر اهداف این اندیشکده در شناسایی چالش‌ها و نیازهای اساسی در حوزه سلامت، دستیابی به راهکارهای استراتژیک و تعامل علمی با دیگر مراکز آموزشی و پژوهشی اشاره کرد. وگفت: برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها و انتشار نتایج در قالب نشریات و کتب از دیگر برنامه‌های کلان این اندیشکده خواهد بود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کاشان با ۳۵۷۵ دانشجو و ۳۰۴ هیئت علمی، دارای ۶ دانشکده و ۵۶ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف است.

حجت الاسلام ابن علی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و دینی شهرستان کاشان، امیدواری خود را برای تحقق اهداف بلند این اندیشکده و گسترش معنویت در مراکز علمی ابراز کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه از رئیس دانشگاه و سایر همکارانی که در راه‌اندازی این اندیشکده همکاری کردند، قدردانی کرد.

شایان ذکر است در پایان حجت الاسلام والمسلمین شاه فضل به عنوان مسئول اندیشکده وطلایی به عنوان دبیر آن منصوب شدند و از اندیشمندان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه دعوت کردند تا نظرات خود را ارائه دهند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha